Social media is niet weg te denken uit onze hedendaagse maatschapij, alleen, hoe kunnen we het professioneel inschakelen ?
Posten we via ons privé of zakelijke account? Hoe bereik je er klanten mee? En tenslotte, wat doe je als klanten negatief reageren op één van je posts?
De recente Corona Crisis doet en deed iedereen even stilstaan. Het zorgde voor een versnelde digitale transformatie binnen elk bedrijf.
We hebben het niet alleen over de online kanalen Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn of je website maar ook over online overleg met je team en je klant.
Create online customer loyalty!
Social selling is de som van je activiteiten die bijdragen aan het versterken van je professionele relaties. Zowel online als offline, intern als extern. Deze online brand booster vervangt niet de oude manier van verkopen. Het versterkt wel je huidige aanpak.
Hoeveel keer per dag raadpleeg je Facebook? En LinkedIn…? Deze laatste is immers het huis van je professioneel netwerk.
Hoe haal je daadwerkelijk verkoop uit je social media kanalen door online netwerking?
Volg onze training ‘Online brand booster’?
Facebook, Instagram en LinkedIn kunnen voor meer omzet zorgen indien je deze kanalen correct gebruikt, als sales tool.
Er wordt uitgelegd wat de fundamenten zijn van een persoonlijk LinkedInprofiel, een LinkedIn bedrijfspagina en een Facebook bedrijfspagina (en eventueel andere: Instagram, YouTube...).
Daarnaast zoomen we in op de systematische netwerkmogelijkheden via deze kanalen. Hierop stemmen we de verkoopstrategie af.
Wat biedt deze training ?
We werken met praktische cases die je zelf aanreikt.
Je leert dat netwerken makkelijker is met een optimaal LinkedInprofiel en dat interactie creëren met de Facebookfans belangrijk is. Enkel zo haal je klanten binnenhalen via deze social mediakanalen. In een tweede fase en indien relevant, wordt de LinkedIn Sales Navigator getest.
Sales, marketing, mensen en communicatie komen hierin samen en zetten de persoon in combinatie met de beleving centraal.
Social selling neemt tijd in beslag. We nodigen je dan ook uit om dit niet als ‘extra werk’ te zien maar als onderdeel van je dagelijks salesproces. Je zult versteld staan van het effect en van de tijd die je hier uiteindelijk mee wint.
Wat win je bij “Online brand booster”?
- het reilen en zeilen van de online selling methodiek;
- de ware kracht van social media inzetten voor jouw business;
- hoe je collega’s en klanten hier warm voor maken.
Deze opleiding is de perfecte voorbereiding op Virtual Loyalty.
Loyal customers in a virtual world
Hot item… Help ! We werken op afstand ! We zien elkaar niet elke dag. We missen de koffiemachine! Welkom in de (vernieuwde) digitale wereld !
De steeds veranderende wereld… daar hebben we het al lang over.
En dan kan het zomaar gebeuren dat je opeens je relaties fysiek niet meer kan of mag bezoeken.
Velen moeten nog wennen aan het online gebeuren. Ook je sales team. Zijn ze er klaar voor? Een Skype of Face time gesprek met je beste vriend(in) lukt vast en zeker. Maar hoe pak je het aan met je klanten?
Volg onze training “Virtual Loyalty”?
De uitdagingen waar we vandaag de dag mee te maken hebben, vragen om aanpassingsvermogen en een andere aanpak: lopende bestellingen, vertraging in levering, uitgestelde aankopen, geen verkoop, klanten die bang zijn, …
Wat kun je nú doen om commitment voor de toekomst te creëren?
Op gepaste afstand nemen we je gedurende een aantal sessies mee in de huidige wereld van het virtuele verkoopvak.
Wat biedt deze training?
Je kan nu vast en zeker de visitekaartjes die je ooit kreeg opnieuw uithalen. We gaan ermee aan de slag. Je krijgt tijdens de online training ‘Virtual Loyalty’ kapstokken aangereikt om je slapend netwerk te ontwaken.
Eens je netwerk in kaart gebracht hebt, is het zover. Echter, hoe start je een virtueel verkoopsgesprek? We ontwikkelen samen het concept en kijken eveneens hoe je online kan afsluiten en opvolgen.
We vatten de virtuele taken samen: afspraken vastleggen, je CRM updaten, sales promotion & development, lead generation, enz...
Wat win je bij de training “Virtual Loyalty”?
-
de belangrijkste vaardigheden krijgen om te groeien;
-
nieuwe uitdagingen creëren en bestaande intensiveren;
-
van theorie naar praktijk door simpelweg te oefenen;
-
je neemt enkel doelgerichte taken mee naar huis.
Deze opleiding is ideaal nadat je onze Online Brand Booster gevolgd hebt.